topbella

Friday, July 29, 2011

jom ingat mengingat

Assalamualaikum wrt..


segala puji bagi Allah.. tuhan sekalian alam.. yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.. yg tidak jemu2 memberi kita sebagai ummatNya segala nikmat. Nikmat yg paling berharga dan mesti kita syukuri dan gunakan sebaik2nya ialah nikmat kesihatan. Jom kita fikirkan sejenak, nikmat ini sangatlah bermakna untuk kita. kita renungkan dan melihat dengan mata hati apabila Tuhan mengambil nikmat kesihatan ini, segalanya akan 'cacat'. oleh itu marilah sama2 kita saling ingat mengingat. yg lalai kita cuit kembali supaya kita sentiasa hidup didunia nyata.




ingat 5 perkara sebelum datang 5 perkara

sihat sebelum sakit
muda sebelum tua
kaya sebelum miskin
lapang sebelum sempit
hidup sebelum meningal dunia

masyaAllah.. betapa lalai dan alpanya hambaMU ini.. moga2, kita teringat, diingat, mengingat dengan kehidupan yang semakin maju dan berkembang ini... mudah2an celoteh ringkas sy ni mendapat manfaat bersama. ^_^

p/s: bagi hamba Allah yg telah diuji dgn berbagai cubaan dan ujian dalam hidup...semoga tabah, pasrah dan bersyukurlah.. jgn pandang kebelakang, pandanglah kedepan. sesungguhnya segala ujian dari Allah itu adalah nak menunjukkan sebenarnya Allah amat menyanyangi hambaNya, nak bg pahala lebih dan terjaga dri lalai..insyaAllah... amin.






0 comments:

Post a Comment

My Photo
cik qisya iffah
hamba Allah yang mengharapkan REDHA-NYA didunia dan diakhirat... * segalanya milik MU *
View my complete profile

Algo sobre mi