topbella

Friday, January 27, 2012

tips kempiskan perut


Assalamualaikum readers... ^_*

semoga sihat2 selalu yerr... erm.. sering kali kita tgk lelaki atau pak cik-pak cik yang mengalami 'perut buncit' disebabkan lemak telah menyerang perut mereka. haa... kalau dah jadi begitu, agak susah nk kembali kempis yerr.. sebenarnya semua tu disebabkan faktor makanan yg kurang seimbang. mn tak nyer makan makanan yg berminyak dan yg mempunyai kandungan lemak, tapi tak cover balik dgn makanan yg seimbang. apabila dah jadi macam ni agak jelek kalau dipandang.  kadang2 sy terpikir jugak nk buat mcm mn kalau dah jd buncit tu.. ye la.. bukan kaum adam shj yg buncit ni.. kamu hawa pun ramai je. seolah-olah menjadi mimpi ngeri plak.. aissshhh...

tapi tak pe, sy telah terbaca petua dan sy akan berkongsi dgn anda semua juga. Insya Allah, mudah2an ia mengembalikan kementainan  dan slim perut tuu... 

petuanya :

1-Minyak Zaitun 

Tambahkan 2 sudu makan minyak zaitun ke dalam masakan yang berminyak, bersantan, berlemak atau berkolesterol tinggi seperti kambing, lembu, kerbau, udang dan sebagainya.

Dengan kaedah ini, semua lemak-lemak tadi akan menjadi sisa tanpa diserap ke dalam badan. Ia juga boleh menghilangkan perut buncit, lemak berlebihan  serta mengatasi masalah berat badan.

2- Limau Kasturi + Kapur Makan 

Bentuk perut yang buncit memang jelek dipandang mata. Malah agak sukar pula untuk menggayakan fesyen terkini. Bagi yang telah mencuba pelbagai cara untuk menghilangkan lemak dan selulit di kawasan perut, bolehlah mencuba petua ini.

Ambil beberapa biji limau kasturi dan ambil jusnya. Perahkan ke dalam kapur makan. Gaul rata dan sapulah ke bahagian perut yang buncit.Insyaallah akan pecah lemak dalamannya melalui proses buang air besar keesokkan harinya dan jangan lupa minum banyak air kosong.

p/s : Apa yang penting, anda kena rajin melakukannya setiap hari dan barulah mendapat hasilnya. 
Selamat mencuba.
jom sama2 kempis ^^



<3 fly for His Blessing <3

0 comments:

Post a Comment

My Photo
cik qisya iffah
hamba Allah yang mengharapkan REDHA-NYA didunia dan diakhirat... * segalanya milik MU *
View my complete profile

Algo sobre mi