topbella

Friday, March 9, 2012

Terima Kasih kerana pernah jd SAHABATKU

Assalamualaikum wahai Sahabatku...

terima kasih yg tak terhingga ku panjatkan kepada MU Ya ALLAH.. kerana telah menemukan sahabat yg baik untukku.. pertemuan yg ketika dahulu disulami dengan Ukuwwah Fillah... atas satu Akidah yg satu... untuk menegakkan Kalimah MU... aku Bersyukur Ya Rabb... betapa indahnya waktu itu.. bila aku sedih.. menangis.. duka.. KAU hadirkan insan ini kepada ku.. dan membuatku kembali ceria.. gembira.. sehingga terlupa pahit yg telah ku telan dan rasai. Subhanallah.. hebatnya Allah...

sahabatku... masihkah dikau ingat..???? kita sama2 berkongsi rasa... meluahkan segala yg tidak tertanggung dek qalbi.. ? sama2 bagi semangat.. boring2 kita keluar bersama.. bersiar2 kat pantai.. makan aiskrim... erm.. sejuta kenangan.. semuanya masih segar diingatan ku.. walaupun kita lain syukbah..tp itu bukan menjadi penghalang untuk kita berukhuwwah kan... ^_^

sahabatku.... ,tapi sekarang.. semuanya tinggal kenangan... kenangan yg tak akan pernah ku lupakan.. walaupun ku tau kita dah lama tak bersua.. aku dengan hidupku yg terus berjuang dimedan pendidikan. Dan kamu?? mungkin dengan arus pekerjaan yg tidak ku tahu..  sekarang, hanya DIA yg tahu perasaan aku.. perasaan dengan oenuh tanda tanya, mengapa kamu memilih untuk diam membisu?? sampaikan aku call tak pernah terangkat.. sms tak pernah berbalas.. tapi... terpaksa aku gagahkan hati, memberi sepenuhnya husnu zhon terhadap tindakan kamu.. "mungkin kamu sibuk dengan tugas2 harian", "mungkin tak ada kredit nk balas sms,, Ok fine! ".. (bersabarlah wahai Qalbi)

sahabat.... hari ini aku dikejutkan dengan berita dari sahabatku yg lain tentang dirimu.. aku tak percaya.. tapi itu adalah hakikat.. erm.. dia kata kamu dah nak kawin!.. katanya berita tu dia tau dari kamu sendiri.. betul kah wahai sahabat???  aku terkesima.. sebab aku tak diberitahu pun tentang ni. (terfikir: inikah dipanggil sahabat sejati? yg selama ini kita pernah mengharungi hidup bersama)..  aku pasrah Ya Allah.. mungkin ada hikmah disebalik semua yg terjadi.. mudah-mudahan husnu khatimah untuk kita bersama.. Aminn
sempena hari perkahwinan sabahatku ( 10/03/2012) :

*** Doa khas Buat Sahabatku ***
Ya Allah Ya Rahim
Dari setinggi dan seluas kasih sayangMu,
Kau limpahkanlah rahmat jua keampunan Mu kepada pengantin suami isteri,

berkatilah majlis yang diadakan dengan

keberkatan dari permulaan hingga pengakhirnya.

Sesungguhnya pertemuan ini dengan izinMu.
Kurniakanlah keduanya ketenangan,
kebahagiaan dan jiwa yang tabah menghadapi setiap dugaan Mu.
Mudah-mudahan perkongsian hidup yang dibina berkekalan hingga ke akhir usia.
Dengan Taufik dan Hidayahmu,
beruntunglah keduanya dalam kehidupan di dunia
lebih-lebih lagi di akhirat kelak.
Amin Ya Rabbal Alamin


p/s : berusahalah kita untuk menjaga hati sahabat.. kahwin hanya sekali.. jemput dulu, dtg @ tak itu lain cerita. sentiasa berlapang dada dan baik sangka.. Insya Allah.. 
aku terima nikahnya....



<3 fly for His blessing <3


0 comments:

Post a Comment

My Photo
cik qisya iffah
hamba Allah yang mengharapkan REDHA-NYA didunia dan diakhirat... * segalanya milik MU *
View my complete profile

Algo sobre mi